امروزه در جهان برندهای متعدد لوازم آرایشی برای تبلیغات خود از روند جهانی آنلاین پیروی می‌کنند؛ برای مثال کشورهای  ایالات متحده و فرانسه بیشترین سرمایه گذاری خود را در تبلیغات دیجیتال هزینه کرده‌اند.

در سال گذشته، کشور آمریکا ۱۲۱۶ میلیون دلار و کشور فرانسه 85 میلیون دلار را صرف تبلیغات برندهای لوازم آرایشی خود کرده‌اند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این رقم در کشور آمریکا 477 میلیون دلار آمریکا و در فرانسه 2 میلیون دلار آمریکا بود.

در سال ۲۰۲۲ در میان شبکه‌های اجتماعی متعدد، یوتیوب با 61 درصد و فیس بوک 51 درصد جز محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات لوازم آرایشی به شمار می‌آمدند و بیشترین تعداد تبلیغات را به خود اختصاص داده بودند. به بیانی دیگر این شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده از دیدگاه مخاطبان و صاحبان صنایع لوازم آرایشی برای یافتن و خرید محصولات قابل اعتماد‌تر بودند.

در سال ۲۰۲۱ و در ایالات متحده پس از لوازم آرایشی، دومین دسته محصول پرطرفدار که بیشترین خریدار را در رسانه‌های اجتماعی داشته است محصولات “مراقبت شخصی و زیبایی” است که در این میان برندهای L’Oréal Paris و Lancôme بیشترین خریدار را داشتند. همچنین در همان سال در کشور یادشده، 53 درصد از کاربران حداقل هفته‌ای یکبار از شبکه های اجتماعی لوازم آرایشی خریداری کردند.

در سال‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی جز اهداف پیشرو برای بازاریابان شبکه‌های اجتماعی بودند که ۶۲ درصد تعامل و ۶۰ درصد نرخ رسیدن به کالای مورد نظر را شامل می‌شود. اما نکته مهمی که در این راستا وجود دارد  این است که رسانه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای کسب درآمد به شمار می‌آیند.

در سال 2022، تعداد خریداران لوازم آرایشی از طریق شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده 102.60 میلیون نفر شد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ این رقم 11.4 درصد رشد کند. همچنین پیش‌بینی  می شود تا سال ۲۰۲۶، فروش جهانی لوازم آرایشی از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به 3 تریلیون دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۲۲ 992 میلیارد دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X