صادرات در هر صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد هر کشوری باشد. مهیا کردن عرصه صادرات نه تنها صنعتگران را به تولید مرغوب و باکیفیت سوق می‌دهد و فضای رقابتی مناسبی را به وجود می‌آورد؛ بلکه ارزآوری را نیز به همراه دارد. این موضوع دگرگونی قابل توجهی را در رونق اقتصادی کشور به وجود می‌آورد. تا چندی پیش صادرات محصولات شوینده در کشور ما کمابیش جریان داشت اما اخیرا و با اعمال محدودیت‌های گمرکی معاملات خارجی متوقف شد. علی‌رغم کیفیت موردقبول محصولات شوینده و بهداشتی آرایشی در کشور، بازارهای صادراتی به دلایل مختلف از بین می‌رود. یکی از این دلایل می‌تواند تولیدکنندگان بسیاری بالا رفتن نرخ ارز و چالش‌های گمرکی می‌دانند. درباره محدودیت‌ها و موانع صادرات گفت‌و‌گویی داشتیم با آقای ‌‌‌محمد مرادی، مدیرعامل شرکت پاک‌رخش که در ادامه می‌خوانید. با ما همراه باشید.

مرادی با اشاره به ما قدمت طولانی فعالیت شرکت پاک‌رخش درباره صادرات گفت: پیش از این به عراق و افعانستان محصولات خود را صادر می‌کردیم اما اکنون مدتی است که صادرات ما متوقف شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات موجود صادرات محصولات شوینده به محدودیت‌های گمرکی، موانع ارزی و مسائل دولتی بازمی‌گردد. برای نمونه بخش‌نامه‌های متعددی که دولت مکررا ارائه می‌کند موجب می‌شود تا صادرات به شکل مطلوب انجام نشود. رونق صادرات محصولات شوینده در گرو تغییر در سیاست‌های ارزی و گمرکی دولت است و باید در این سیاست‌ها بازنگری کلی صورت گیرد.

وی در توضیح چالش‌های کنونی صنعت اظهار کرد: اکنون در تولید شوینده مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد اما خوشبختانه با وجود چنین چالش‌هایی در چند سال اخیر محصولات شوینده کیفیت خوبی را توانسته تجربه کند. همچنین تولیدکنندگان از نظر بسته‌بندی و کیفیت محصولات نیز به‌خوبی عمل کرده‌اند و کیفیت محصولات نسبت به گذشته رو به رشد بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X