نسل هزاره (Y Generation) در حال تغییر شکل سریع در استفاده از محصولات صنعت زیبایی و مراقبت شخصی است. این گروه هدف از  اهمیت بالایی برخوردار هستند و بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را با استفاده از مدل‌سازی ترکیبی، مورد بازاریابی هدف قرار دهید. برای هدف قرار دادن این گروه سنی، باید به درستی بدانید که آنها در چه کانال‌هایی فعال و پذیرای تبلیغات ما هستند. شواهد نشان می‌دهد در سال 2021 کانال‌های مورد علاقه نسل Y برای ارائه ایده‌های محصولات مراقبت  پوستی، جستجوهای اینترنتی و تلویزیون بوده است. همچنین ایالات متحده در سال 2022 ، این طیف سنی بیشتر تحت تاثیر فیس بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند قرار گرفتند و اینستاگرام نیز در رده دوم شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب جای گرفت.

در نتیجه، بهتر است نسل هزاره از طریق جستجوهای اینترنتی، تلویزیون و یا شبکه اجتماعی مانند فیس بوک مورد هدف قرار گیرند. جالب است بدانید این نسل در سال 2023 جز بیشترین مخاطبان هدف شبکه اجتماعی TikTok بوده‌اند. البته پیش از این نیز گفتیم زمانی که نسل Z  نیز به دنبال محصولات مراقبت پوستی بودند، رسانه‌های اجتماعی و جستجوهای اینترنتی علاقه‌مند بودند؛ یعنی نظرسنجی‌ها در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد، ۸۹ درصد از نسل Z تمایل بیشتری به امتحان کردن برندهای جدیدی داشتند که از رسانه‌های انلاین با آنها آشنا شده بودند. این امر برای توسعه یک مدل ترکیبی بازاریابی کارامد حائز اهمیت است.

به نظر می‌رسد برای هدف قرار دادن نسل Z در خصوص بازاریابی لوازم ارایشی، بهترین راه کانال‌های آنلاین رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو اینترنتی است و نسل Y نیز جز بزرگترین گروه جمعیتی در ایالات متحده به شمار می‌آیند. اما نسل X بالاترین و بیشترین تمایل را به صرف درآمدهای خود برای هزینه در خرید لوازم آرایشی دارند. اما دانستن این موضوع اهمیت دارد که هر گروه علاقه‌مند به خرید کدام دسته از محصولات خواهند شد، ایا محصولات لوکس با قیمت‌های بالاتر را خریدار می‌کنند یا کالاهای غیر لوکس با قیمت پایین تر. علاوه بر این، دانستن اینکه کدام محدوده قیمت برای خرید این گروه سنی مناسب‌تر است نیز اهمیت دارد اما باید با یک استراتژی بازاریابی همراه باشد تا در نتیجه آن دریابیم که کدام شبکه‌های اجتماعی روی نسل X اثر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X