در سال 2022 درآمد ایالات متحده از  لوازم آرایشی روند صعودی داشته  و نرخ رشد سریع آن 21.9 درصد بوده است. این در حالی است که اروپا رشد درآمدی ۱.۸ درصدی را در این حوزه تجربه کرده است. هر چند پیش‌بینی می‌شود با گذشت سال‌ها در سال ۲۰۲۶، نرخ رشد هر دو کشور، با سرعت، 3.5 و 3.4 درصدی همراه باشد. همچنین انتظار می‌رود درآمد بازار لوازم آرایشی لوکس تا سال 2027  در سراسر جهان تا 31.56 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. در این میان، تفاوت میان لوازم آرایشی لوکس و غیر لوکس در ایالات متحده و اروپا این است که در ایالات متحده 70 درصد از درآمد حاصل از صنعت آرایشی از لوازم آرایشی  غیر لوکس است، در حالی که در اروپا 54  درصد از درآمد حاصل از کالاهای غیر لوکس است. در سال 2022 درآمد بازار لوازم آرایشی در سراسر جهان عمدتاً در ایالات متحده با 18010 میلیون دلار  و چین با 13970 میلیون دلار متمرکز بود. همچنین کشورهای ژاپن، هند و بریتانیا در رده دوم فروش لوازم آرایشی به شمار می‌آیند.

در سراسر جهان در حوزه لوازم آرایشی برند L’Oréal Paris با ارزش برند 11.22 میلیارد دلار، پیشرو بوده است و پس از آن نیز برند استی لودر با 7.93 میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد.

در سال 2018 لوازم آرایشی و مراقبت های شخصی 26 درصد محصولات مورد استفاده افراد در این حوزه را تشکیل داده‌اند، دومین درصد بزرگ در سال ۲۰۱۸ نیز مرتبط با بخش فروش مستقیم در اتحادیه اروپا بوده است.

پیش‌بینی می‌شود درآمد بازار جهانی از لوازم آرایشی تا سال 2026 به 131041 دلار برسد و رشد سالانه 4.25 درصدی را تجربه کند. همچنین در سال 2022، ایالات متحده با رشد 21.9 درصدی و با سرعتی بسیار سریعتر از اروپا که رشد 1.8درصدی را داشته، رشد کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد در سال 2026 به بعد، این نرخ رشد همزمان اتفاق بیوفتد.

در طی سال‌های اخیر و به خصوص در سال ۲۰۲۲، بازار محصولات آرایشی در دسته “لب ها” رشد فوق العاده‌ای حدود ۵۰.۳ درصد داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ تمام دسته‌های لوازم آرایشی با رشد 10 درصدی محبوبیت بیشتری در جهان پیدا کرده است. پس از لوازم آرایشی مرتبط با لب‌ها، بخش‌های «چشم‌ها» و «چهره» جز پردرآمدترین بخش‌ها بودند که  بیش از 20000 میلیون دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرده‌اند.

براساس داده‌های این مقاله سرانه مصرف لوازم آرایشی در کشورهای مختلف نیز متفاوت است؛ برای مثال ایالات متحده در استفاده از لوازم آرایشی هزینه مصرف‌کننده بالاتری نسبت به اروپا دارد. علاوه بر این انتظار می‌شود، درآمد بازار لوازم آرایشی لوکس در سراسر جهان است تا سال 2027 به 31.56 میلیارد دلار افزایش یابد. این در حالی است که ایالات متحده بیشتر روی محصولات غیر‌لوکس یعنی حدود 70 درصد متمرکز شده است، در حالی که اروپا تمرکز متعادل‌تری ایجاد کرده؛ به‌طوری که تمرکز خود را 46% روی محصولات لوکس و 54% روی لوازم آرایشی غیرلوکس قرار داده است.

در سال ۲۰۲۲ کشورهای ایالات متحده و چین بیشتر درآمد خود در صنعت لوازم آرایشی را در بخش لب‌ها، چشم و صورت متمرکز کرده‌اند و نرخ تبدیل آنلاین سایت‌های تجارت الکترونیک، به ترتیب با بیش از 18 هزار و 13 هزار میلیون دلار به بخش سلامت و بهداشت و زیبایی و مراقبت از مو تعلق داشت که نرخ تبدیل آنها بیش از 3 درصد بود.

براساس آمارها اگرچه عمدتا لوازم آرایشی هنوز به‌صورت آفلاین و خرید حضوری (69.9٪) خریداری می‌شوند اما بین سال‌های 2017 و 2023 درآمد آنلاین فروش این محصولات با رشد 11.2 درصدی روبرو بوده و در حال افزایش است. میزان خرید آنلاین در بین کانال‌ها کاملاً متنوع است اما برخی از کانال‌های آنلاین مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارد و در نتیجه سودآورتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X