مجمع عمومی عادی سالیانه (نوبت دوم) انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عصر روز سه‌شنبه _۱۷ مرداد_ در هتل پارسیان اوین برگزار شد. در این مراسم گزارش هیات‌مدیره، عملکردهای اجرایی و نقاط شاخص مالی سال ۱۴۰۱ برگزار شد. شایان ذکر است نوبت اول این مجمع، به علت حد‌نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشده بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، در این جلسه، اعضای هیأت مدیره -مهندس بختیار علم‌بیگی، رئیس هیات مدیره، مهندس علیرضا کیانی، نایب رئیس، آقای مهندس حسام بیگدلو، دبیر انجمن، مهندس بهرام زندی، خزانه‌دار، مهندس جمشید فروزش، مهندس پیام شاه‌علی و مهندس مهدی صابری، اعضای هیات مدیره و همچنین بازرسان و قائم‌مقام انجمن_ حضور داشتند.

 

تلاش انجمن برای از بین‌بردن قیمت‌گذاری دستوری

در ابتدای این جلسه مهندس بختیار علم‌بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ضمن خوشامدگویی به حاضرین، مجمع عمومی سالیانه اعلام نمودند گزارش عملکرد هیات‌مدیره از سوی دبیر محترم انجمن در ادامه تقدیم می‌شود و همچنین فرصت را مغتنم شمرد و تقاضا نمود: در این جلسه اعضاء محترم انجمن، نظرات و پیشنهادات خویش را درباره عملکرد هیات‌مدیره و عمده مسائل و مشکلات پیش‌روی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی اعلام نمایند تا تبادل نظر جهت تعیین استراتژی‌ها و خط مشی‌های آینده صورت ‌پذیرد.

مهندس علم‌بیگی در ادامه از فعالان این حوزه تقدیر و تشکر نموده و با اشاره به چالش‌‌ها و مشکلات این صنعت اظهار کرد: مواردی همچون؛ تورم افسارگسیخته، افزایش سرسام‌آور بهای مواد‌ اولیه، قیمت‌گذاری دستوری محصولات بدون توجه به قیمت تمام‌شده آنها، از مجموعه عواملی است که موجبات تعطیلی و خاموشی چراغ بسیاری از بنگاه‌های تولیدی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گردیده است. در این راستا بنا بر فرموده مقام معظم رهبری ضرورت جهش تولید داخلی و لزوم رفع موانع و مشکلات بر سر راه این صنعت وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: اعضای هیات مدیره انجمن مصمم‌ هستند تا با پیگیری مستمر، موانع و چالش‌های اساسی از جمله قیمت‌گذاری دستوری را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.

 

دغدغه اصلی فعالان صنعت دارا بودن اقتصاد پایدار است

در ادامه این جلسه مهندس حسام  بیگدلو با خیرمقدم به اعضای و شرکت‌هایی که در سال 1401 به عضویت این تشکل درآمدند، از آنها خواست با نظارت بیشتر و ارائه پیشنهادات و نظرات خود درباره رفع موانع و چالش‌های تخصصی صنعت، با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، انجمن را در انجام وظایف خود یاری نمایند.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره در سال گذشته _منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱_ پرداخت و درباره این موضوع اعلام کرد: در پایان تیرماه سال ۱۴۰۱، با برگزاری مجمع سالیانه، هیات مدیره منتخب برای یک دوره سه ساله فعالیت خود را آغاز کردند. اعضای هیات مدیره با بررسی نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضای انجمن در دوره گذشته تلاش خود را از طریق تعیین خط مشی جدید سازمانی و با طراحی ساختارهای اجرایی و عملیاتی این انجمن متمرکز نمود.

مهندس بیگدلو خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی و به‌حق فعالان این صنعت برای داشتن اقتصادی پایدار است که موئلفه های آن عبارتند از نوآوری در عرضه محصولات جدید، تعدیل سیاست‌گذاری‌های قیمت‌گذاری دستوری، افزایش قیمت مواد اولیه متناسب با تورم جهانی ، تامین نقدینگی کافی برای تامین هزینه‌های تولید، بر اساس جمیع موارد به‌روزرسانی ساختار فعالیت‌های انجمن برای استفاده از ظرفیت حداکثری اعضا به‌منظور انعکاس هر‌چه بهتر و همه‌جانبه چالش‌ها و مطالبه قوی‌تر درخواست‌ها از بدنه دولت با همت اعضا و همکاران به ثمر نشست.

وی افزود: برای مقابله با تحریم‌های موجود و وصول مطالبات اعضای انجمن، صدها نشست، مذاکره و مکاتبه با سازمان‌ها، نهادهای مختلف انجام شد و در چنین شرایطی بی‌توجهی به چالش پیش رو می‌تواند نتایج ناگواری را برای صنعت رقم بزند. انجمن با حمایت حداکثری و به پشتوانه تمامی اعضا توانست با اقدامات سریع و هوشمندانه چالش‌ها را به حداقل برساند و بیشترین منفعت ممکن را برای اعضای محترم فراهم کند.

 

دستاوردهای انجمن در سال گذشته چه بود؟

مهندس بیگدلو در ادامه با اشاره به دستاوردهای انجمن اظهار کرد: افزایش قیمت محصولات متناسب با تورم و توان مصرف‌کننده، اقدامات موثر در راستای آزادسازی قیمت‌گذاری دستوری و تهیه مواد اولیه مورد نیاز صنعت با قیمت منصفانه، اصلاح و بازنگری قوانین و ضوابط دولتی و اجرای آنها از جمله اقدامات انجمن بوده است. در‌خصوص افزایش و آزادسازی قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با توجه به قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های مستقیم و موثر در قیمت تمام‌شده محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی هیات‌مدیره انجمن در راستای همکاری و مذاکره با دولت و به‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پس از برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با اعضای محترم، با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدام به افزایش قیمت محصولات صنعت به میزان ۴۰ درصد کرد که به علت درخواست وزارت صمت به ۲۵ درصد تقلیل پیدا کرد و 15 درصد ما به التفاوت آن در ابتدای سال 1402 اجرایی گردید.

وی در ادامه گفت: پیگیری‌ها برای افزایش قیمت‌ مجدد محصولات در حال انجام است؛ پس از رایزنی‌ها و هم‌اندیشی با مسئولان دولتی افزایش قیمت محصولات در دستور کار قرار گرفت. یکی از دغدغه‌های اصلی هیات‌مدیره مربوط به حذف قیمت‌گذاری دستوری است که مطالبه همه اعضا است.

 

نظارت حداکثری هیات‌مدیره بر تولید و تامین مواد اولیه

در ادامه یادآور شد: به منظور نظارت و کنترل بر تامین مواد اولیه از جمله سولفات سدیم و کربنات سدیم که به‌طور کامل توسط شرکت‌های خارج از صنعت تولید و هیات‌مدیره بر تولید و تامین و توزیع مواد اولیه نظارت لازم را دارد تا عرضه مواد اولیه در بورس کالا بر اساس نیاز تولید‌کنندگان محصولات نهایی عضو تشکل عرضه شود. در این راستا رایزنی‌های لازم با شرکت‌های مواد اولیه و نهادهای تصمیم‌گیرنده دولتی برای تامین این دست از مواد و با قیمت‌های ویژه انجام و به نتیجه نهایی رسانده و ثبات را در بازار برقرار کرده است.

 

۲۰ استاندارد اصلاح و بازنگری شد

در زمینه تشکیل کمیسیون‌های تخصصی هیات مدیره انجمن با هدف بهره‌برداری تمام کارشناسان شاخص این حوزه و همچنین سپردن تصمیم‌گیری و پیگیری امور از ذی‌نفعان، اقدام به سازماندهی و تشکیل ۱۷ کمیسیون تخصصی نموده که هدف‌محور بوده و اعضای آنها را کلیه شرکت‌هایي که به تولید آن محصول اشتغال دارند تشکیل مي‌دهند. از مهم‌ترین دستاوردهای این کمیسیون‌های تخصصي مي‌توان به اصلاح و بازنگری 20 استاندارد و تعدادی از ضوابط و قوانین مرتبط با محصولات صنعت اشاره کرد.

مهندس بیگدلو در پایان، مشارکت در برگزاری سي‌امین نمایشگاه ایران بیوتي، چهارمین نمایشگاه ایران کازمتیکا و اولین نمایشگاه محصولات سلامت دانش‌بنیان را از سایر اقدامات مهم اولین سال فعالیت هیات مدیره جدید خواند.

درخواست افزایش حق‌عضویت‌

در ادامه این مراسم ‌مهندس بهرام زندی، خزانه‌دار انجمن يکي از بخش‌های مهم در گزارش عملکرد هر تشکل و يا شرکت خصوصي را گزارشات مالي خواند و تصریح کرد: براساس ارزيابي‌های انجام گرفته توسط اعضای هیات‌مديره و کارشناسان انجمن و بر اساس پیشنهادها و انتفادات سال‌های گذشته اعضای درخصوص عملکرد مالي اين تشکل، با اتخاذ روش‌های نوین و کاربردی در سال 1401 وضعیت مالی دگرگون و تغییرات ملموسی مشاهده شده است.

وی در ادامه به ارائه جامع درآمد و هزينه‌های خالص، ترازنامه و بودجه پیشنهادی برای سال 1401 پرداخت و این اقدام را  گامي در راستای شفاف‌سازی هرچه بهتر عملکرد انجمن دانست.

مهندس زندی در ادامه به یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای انجمن پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۱ آزمایشگاه انجمن که توسط دکتر کمپانی اداره می‌شود، به ثبات در سودآوری رسیده است. همچنین برای افزایش حق عضویت که در سه دسته طلایی، نقره‌ای و برنزی از اعضای انجمن با رای قاطع تاییدیه گرفته شد.

 

 

 

 

 

رای‌گیری برای بازرسان و روزنامه رسمی

در ادامه پیمان عزتی، نماینده بازرسان قانونی انجمن به توضیح گزارش‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران پرداخت و براساس اظهار نظر بازرسان گفت: وضعیت مالی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در تاریخ منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ یاد شده از تمام جنبه‌ها با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب را نشان می‌دهد.

بختیار علم‌بیگی در ادامه جلسه به رای‌گیری روزنامه کثیرالانتشار صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران از حاضران اقدام کرد که با رای حضار روزنامه جهان صنعت به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

همچنین در پایان این مراسم، انتخابات تعیین بازرس سالانه انجام شد که در نهایت و پس از شمارش آرا، پیمان عزتی و مهدی زمانی به عنوان بازرسان اصلی و مهدی نورهاشمی بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X