تاثیر نمایشگاه ایران کازمتیکا بر صنعت در طی ۴ دوره برگزاری آن غیر قابل انکار است؛ چراکه اغلب نمایشگاه‌ها محلی برای گفتمان و عرضه محصولات و فناوری‌های نوین صنعت به شمار می‌روند. حضور شرکت‌های خارجی در رویداد ایران کازمتیکا، تعامل بیشتری با جامعه بین‌المللی را موجب می‌شود که این موضوع به رونق صادرات محصولات داخلی کمک می‌کند و موجب تحول در آن می‌شود. به طور کلی رویداد ایران کازمتیکا هم‌افزایی و هم‌اندیشی هر چه بیشتر شرکت‌های داخلی و خارجی را سبب می‌شود که این موضوع رشد صنعت را به دنبال دارد. درباره این موضوعات گفت‌وگویی داشتیم با مهندس جمشید فروزش عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران که در ادامه می‌خوانید:

تاثیر نمایشگاه ایران کازمتیکا بر معرفی محصولات و دستاوردهای جدید

مهندس جمشید فروزش عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره تاثیر رویداد ایران کازمتیکا در صنعت، به روابط عمومی این انجمن گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا در جهت شناساندن محصولات آرایشی، شوینده و بهداشتی که به نوعی محصولات مراقبت از پوست و مو هستند، به پزشکان، بازدیدکنندگان، مصرف کنندگان و مخاطبان اصلی خود کمک موثری خواهد کرد. همچنین این رویداد موجب می‌شود تا پزشکان و داروسازان از آخرین دستاوردهای این صنعت مطلع شوند و مجبور نباشند به دنبال منبع دیگری برای آگاهی و به روز کردن اطلاعات خود بروند. مخاطبانی که در این نمایشگاه گرد هم می‌آیند، عمدتا پزشکان و گاهی نیز داروسازها هستند که در همایش‌های علمی و نمایشگاه جانبی این رویداد حضور دارند. همچنین مرکز آموزش و پژوهش‌های بیماری‌های پوست و جذام و سایر پزشکان و مخاطبان نیز در این رویداد حضور دارند که گردهمایی آنها می‌تواند سبب اطلاع از آخرین دستاوردها و به‌روز‌رسانی اطلاعات آنها شود و از این رو این نمایشگاه می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد.

مهندس فروزش افزود: حضور شرکت‌های خارجی و مشتریان صادراتی در رویداد ایران کازمتیکا می‌تواند منجر به ایجاد یک هم افزایی در انتقال دانش فنی و به‌روز‌رسانی اطلاعات تولیدکنندگان داخلی و مطلع شدن شرکت‌های خارجی از توانمندی شرکت‌های داخلی شود. از سویی دیگر در این نمایشگاه معمولا واسطه‌های صادرات یا مشتریان صادراتی محصولات ما حضور دارند که با مشاهده کیفیت، تنوع و قیمت‌های رقابتی کالاها برای روابط تجاری مشتاق خواهند شد که این امر می‌تواند برای رونق بازار صادرات صنعت امتیاز محسوب شود.

لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات داخلی

عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره پیش‌بینی چشم‌انداز صنعت و تاثیر رویداد ایران کازمتیکا بر آن بیان کرد: حضور و توجه سازمان غذا و دارو و سایر مراجع مرتبط با صنعت در این همایش و نمایشگاه، می‌تواند در بهبود بازار داخلی موثر باشد. خصوصا اگر در کنار برگزاری این نمایشگاه فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات ایرانی برای مخاطبان داخلی و خارجی صورت گیرد نیز بسیار مفید است؛ چرا که مصرف‌کنندگان داخلی باید از این موضوع آگاه شوند و بر این باور استوار باشند که کالاهای تولید داخل از نظر کیفیت و قیمت دست کمی از کالاهای مشابه خارجی ندارند.

مهندس فروزش افزود: با توجه به ممنوعیت واردات برخی از کالاهای خارجی، عمده این محصولات که مصرف‌کنندگان در بازار با آن روبرو هستند به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و یا به صورت تقلبی و زیرزمینی در حال تولید هستند؛ بنابراین مصرف‌کنندگان باید در مصرف این کالاها تجدید نظر کنند. کالاهای داخلی در خصوص استفاده از مواد اولیه با کیفیت تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند و در شرایط مناسبی تولید می‌شوند و بر همین اساس توصیه می‌شود مصرف‌کنندگان مصرف محصولات داخلی را به کالاهای تقلببی و قاچاق ترجیح دهند؛ چراکه این کالاها در سامانه غذا و دارو ثبت می‌شوند و حداقل از این لحاظ خیال افراد آسوده است که یک کالای داخلی و اصلی را استفاده می‌کنند. این موضوع برای سلامت مصرف‌کنندگان و رشد صنعت بسیار مفید و مثمر ثمر واقع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X