برندهای لوازم ارایشی جهانی روند تبلیغات آنلاین را دنبال می‌کنند، برای مثال ایالات متحده و فرانسه مبلغ قابل توجهی را صرف سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال کرده‌اند؛ به طوری که ایالات متحده ۱۲۱۶ میلیون دلار  و فرانسه ۸۵ میلیون دلار را در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و فیس بوک کرده است. در ایالات متحده در سال 2022، پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد برای پیدا کردن و خرید محصولات، جز اهداف اصلی بازاریابان رسانه‌های اجتماعی بوده است. این موضوع فرصت بزرگی برای کسب درآمد برای برندهای متعدد لوازم آرایشی محسوب می‌شود. میزان درآمد صنایع لوازم ارایشی طبیعی در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است. این رشد که به‌طور متوسط ۶.۹۴ درصد برآورد می‌شود بر مبنای یک نرخ رشد منفی با میزان ۲.۹۰٪ که در سال ۲۰۱۵ محاسبه شده بود سنجش شده است؛ چراکه از آن زمان تاکنون درآمد این صنعت به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته و انتظار می‌رود در طی سال‌های آینده نیز رشد بیشتری داشته باشد. بر اساس این گزارش، نسل Z بیشترین طیف سنی مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیا به شمار می‌آیند و بیشترین خرید را انجام داده‌اند. آمارهای رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، خریداران بیشتر در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند ۵۵.۵۰ درصد از سهم خرید در بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

محصولات مراقبت شخصی و زیبایی؛ دومین دسته از کالاهای پرطرفدار

بر اساس داده‌های به دست آمده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ پس از لوازم آرایش، محصولات مراقبت شخصی و زیبایی دومین دسته از محصولات خریداری‌شده و پرفروش در رسانه‌های اجتماعی  است. این میزان از خرید آنلاین، نکات برجسته‌ و مهمی درباره تغییر رویه مصرف‌کنندگان از خرید افلاین به آنلاین را در بر دارد. بنابراین، لازم است شرکت‌ها برای انطباق با نیاز جدید مصرف‌کنندگان، عادات خرید و انتظارات تازه‌ای را به وجود آورند تا رقابت نیز در بازار پابرجا بماند. این بدین معنی است که شرکت‌های آرایشی و بهداشتی باید سیستم عامل‌های آنلاین خود مانند وب‌سایت کاربر‌پسند را توسعه دهند تا مسیر خرید برای مصرف‌کنندگان تسهیل شود. به عنوان مثال در طی سال‌های اخیر، نسل Z نسلی بوده که بیشتر تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی مانند وب‌سایت قوی فروشگاهی، اینستاگرام و فیس‌بوک قرار گرفته و براساس آمار 63 درصد از آنها، پس از دیدن محصولات آرایشی و مراقبت شخصی و زیبایی پلتفرم‌های متعدد، یک مورد را خریداری کرده‌اند. از چنین آماری می‌توان نتیجه گرفت که شرکت‌ها در فضای آنلاین حضور قوی داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲، برندهای Dior، L’Oréal و Lacôme در فضای آنلاین تاثیرگذارترین برندها بودند.

براساس تحقیقات این مقاله، زمانی که به برندهای جهانی پیشرو در بازار صنعت آرایشی نگاه می‌کنیم، متوجه برتری برخی از آنها در مقایسه با دیگر برندها می‌شویم؛ برای مثال برند L’Oréal یک نام تجاری پیشرو در این حوزه محسوب می‌شود. به همین دلیل نیز برای برخی از شرکت‌ها اهمیت دارد که نه تنها یک رابط کاربری دوستانه داشته باشند تا مصرف‌کنندگان بتوانند به راحتی محصولات را خریداری کنند، بلکه بر روی آنها کار کنند. البته حضور انلاین در رسانه‌های اجتماعی باید بر اساس مخاطبان هدف و اهداف برند طراحی شود و این موضوع اهمیت دارد که اهداف اصلی برند را تعیین کنیم. در حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی متعدد با در نظر گرفتن سلیقه دنبال‌کنندگان از طریق لایک‌ها و یا نظرات آنها، می‌توان استراتژی بازاریابی مناسبی را ایجاد کرد. برای مثال می‌توان از این روش‌ها برای ترغیب خریداران به استفاده از محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد و افراد را از این طریق تحت یک تغییر اساسی قرار داد زیرا افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی درباره کارکرد محصولات اگاه‌تر می‌شوند. اکنون با افزایش دانش و آگاهی مصرف‌کنندگان از مواد تشکیل دهنده و اثرات بالقوه مفید و مضر برخی از محصولات آرایشی، ریتم زیبایی را تنظیم می‌کند که شرکت‌ها باید از آن پیروی کنند. برای مثال براساس یک نظرسنجی، ۵۰ درصد از افراد نسل Z این نکته را بیان کردند که آنها از محصولات مراقبت پوستی که برند آنها به‌عنوان برند بدون ظلم و ستم شناخته نمی‌شوند، خریداری نمی‌کنند.

یک فرصت بزرگ در صنعت آرایشی جهان

سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده یک فرصت بزرگ در بخش لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک به وجود آمد، که آن افزایش ۶.۹۴ درصدی مصرف و رشد جهانی تعداد مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی بود. این موضوع توانست فرصت خوبی برای ورود به این بخش رو به رشد یعنی صنعت لوازم ارایشی را رقم بزند. برای اینکه بتوانید یکی از رقبای قدرتمند در صنعت آرایشی باشید، بسیار مهم است که بتوانید اقدامات آینده را پیش‌بینی کنید تا در نتیجه این امر استراتژی بازاریابی خود را با آن تطبیق دهید. برخی از روندهای کلیدی در چند سال آینده رسانه‌های اجتماعی که به عنوان یکی از رسانه‌های کلیدی تبلیغات شناخته می‌شود، تهیه و پخش پادکست صوتی انلاین است. پیش‌بینی می‌شود ضبط پادکست صوتی بالاترین میزان نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را در سال ۲۰۲۶ برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد؛ زیرا انتظار می‌رود که مخاطبان شبکه‌های اجتماعی زمان بیشتری از وقت خود را صرف گوش دادن به پادکست‌ها کنند که با وجود سرمایه‌گذاری کمی که روی آنها می‌شود، استراتژی بازاریابی خوبی به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X