اقتصاد در ایران در درجه اول بر مبنای سیاسی طراحی و تعریف می‌شود و این مبنا در موارد بسیاری نمی‌تواند تامین‌کننده نیازهای فعالان عرصه تولید در صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی باشد.

سیدمحمد موسوی، مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز گفت: تولیدکنندگان محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی همواره در تلاش هستند که کالای نهایی خود را با کمترین هزینه تولید کنند تا بتوانند در رقابت بازار با کاهش قیمت رضایت مصرف‌کنندگان را فراهم آورند. بنابراین صاحبان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی باید با مسائلی مانند افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید و نیز افزایش قیمت‌های جهانی دست و پنجه نرم کنند.

موسوی در این باره افزود: اما از سوی دیگر دغدغه‌های زیاد دیگری نیز برای فعالان این بخش وجود دارد. زیرا باید با مسئولین و دست‌اندرکارانی در کشور روبرو باشند که همواره سعی دارند نشان دهند قیمت‌ها در این بخش دارای ثبات بوده و تورم کنترل شده است. در نتیجه فشار مضاعف بر فعالان این صنعت در کشور تحمیل می‌شود که نتیجه آن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیران و دست‌اندرکاران نهادهای بالادست همواره در این سال‌ها در تلاش برای پایین نگه داشتن دستوری قیمت‌ها در حوزه شوینده، بهداشتی و آرایشی بوده‌اند، بدون توجه به این موضوع که حدود ۷۰ درصد از قیمت تمام شده محصولات بهداشتی آرایشی مربوط به مواد اولیه و هزینه‌های تولید است.

مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز در پایان گفت: اگر به صورت منطقی خواستار ثبات قیمت‌ محصول نهایی هستیم، باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا مواد اولیه نیز دارای همین ثبات نسبی قیمت باشند وگرنه برای بقای صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی در کشور، باید متناسب افزایش قیمت مواد اولیه تعدیل قیمت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X