با توجه به چالش‌هایی که در صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی وجود دارد عملا افزایش دفاتر فروش در شهرهای متعدد کشور با شکست مواجه خواهد شد. این امر مانع از سودرسانی بیشتر به تولیدکنندگان و عاملان فروش می‌شود و درنهایت دلسردی آنها را به دنبال دارد. در این رابطه ‌گفت‌و‌گویی داشتیم با محمد مرویان صفارزاده، مدیرعامل شرکت صفا رایحه‌آفرین توس که در ادامه آن را می‌خوانید.

 ظرفیت تولید به دلیل محدودیت‌ها در اخذ مجوز تکمیل نشده است

‌محمد مرویان صفارزاده مدیرعامل شرکت صفا رایحه‌آفرین توس؛ تولیدکننده اسانس‌های عطری‌ و خوشبوکننده‌ها درباره چالش‌های عمده و اساسی تامین مواد اولیه عطرها و خوشبوکننده‌ها با اشاره به اینکه این شرکت تنها تولید‌کننده اسانس‌های ارایشی و بهداشتی در کشور و دارای توان تولید سالانه 480 تن است، اظهار کرد: اخیرا و با‌توجه به اینکه سقف واردات به‌صورت میانگین دو ساله شده است، این شرکت در سال 1401 به ‌میزان 170 تن واردات مواد اولیه داشته و به‌صورت کامل ظرفیت تولید خود را تکمیل نکرده است زیرا هم‌اکنون مجوز‌های واردات مواد اولیه برای تامین خط تولید وجود ندارد. همچنین با توجه به اینکه این شرکت باهدف توسعه فروش خود در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرمان، تبریز و اهواز دفاتر فروش ایجاد کرده با بیکاری پرسنل فروش و خط تولید خود به تعداد 130 نفر مواجه شده است.

راهکار صنعت بازنگری در قوانین داخلی قلمداد می‌شود

مرویان صفارزاده در ادامه درباره وضعیت صادرات این صنعت اضافه کرد: به‌تازگی در کشورهای حوزه CIS بازاریابی مناسبی صورت گرفته و با تقاضا و بازخورد خوبی مواجه شده‌ایم. همچنین اقدام به صادرات یک محموله 345 کیلویی به‌صورت آزمایشی و برای تست در محصولات نیز، به کشور تاجیکستان کرده‌ایم.

این فعال صنعتی در پایان در ارائه راهکار برای ارتقای صنعت در کشور ادامه داد: بیشترین عواملی که باعث کندی و یا تعطیلی خط تولید می‌شوند، عدم بررسی درست شرایط موجود و وضع قوانین مناسب است. بیشتر از اینکه نگران تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی باشیم، باید فکری برای قوانین داخلی برداریم. بنابراین راهکار ما برای حل مشکلات صنعت، بازنگری در قوانین و استفاده کردن از مشاوران متخصص در حوزه‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X